11. 1. – 31. 1. 2018
Center in Galerija P74, Trg Prekomorskih brigad 1, 1000 Ljubljana
Vljudno vabljeni na odprtje razstave Brez naslova Small but dangers v Galerijo P74 v četrtek, 11. 1. 2018 ob 19.00 uri.
Kustosinja razstave je Nina Skumavc.
Pričujoča razstava predstavlja del nagrade, ki pripada vsakoletnemu zmagovalcu razpisa Nagrade skupine OHO za mladega vizualnega umetnika. V letu 2017 sta strokovno žirijo prepričala Simon Hudolin in Small but dangers (SBD) z (za nekatere kontroverznim) delom Frnikola, drobno kroglico hrošča govnača, ki jo je razstavil na galerijskem podstavku.
V času, ki sta ga člana skupine Mateja Rojc in Simon Hudolin preživela ločeno zaradi njegovega bivanja v Residency Unlimited, sta izvedla projekt korespondence. Iz New Yorka so v Cerkno prihajale razglednice, ki jim je Simon Hudolin odtrgal prednjo podobo, na zadnji strani pustil zgolj ime in naslov naslovnika, motiv razglednice ter datum in žig »SBD«. Čez čas poslane prazne razglednice niso vsebovale le ameriških motivov temveč (odtrgane) motive s celega sveta.
Razglednice kot pomemben del socialne zgodovine, so doživele v več valov popularnosti, saj so bile priročna in poceni oblika komuniciranja, vsekakor cenejše od pisem. V petdesetih letih je na razglednicah prevladala barvna fotografija. Postala je pomemben vir informacij o tem, kaj je popularno ali sprejeto kot pomembno v določenem času in kraju. Pogledi iz zraka na primer govorijo o urbanizaciji in transformaciji urbane krajine, kažejo spremembe v navadah in oblačilni kulturi, načinih transporta, stilu gradnje ipd. Nenazadnje, razglednice predstavljajo zgodnjo obliko socialnega mreženja v času pred digitalno revolucijo.
Odnos SBD do fotografije je kompleksen, večkrat dvoumen in namerno kontradiktoren. V svojih delih v fotografijo intervenirata, uporabljata najdeno fotografijo ali fotografijo kot ready made, izpostavljata njen specifičen kontekst in rabo ipd. Elizabeth Edwards v svoji knjigi The Tourist Image: Myths and Myth Making in Tourism poudarja, da razglednice iz podob ustvarjajo realnost. Kakšna je realnost ameriškega projekta SBD?
Tako kot v drugih neokonceptualnih delih in projektih SBD gledalca namerno izpostavljata dezorientaciji, vrzelim in paradoksu. Central Park, Empire State, Times Square, Muzej moderne umetnosti itd. so – praznine. Eliminacijo medijske reprezentacije lahko razumemo tudi kot gesto kritike spektakelske družbe. (Družbe, za katero bi Guy Debord pripomnil, da zagovarja logiko: »Kar se vidi je dobro, kar je dobro, se vidi.«) S praznimi razglednicami SBD sporočata nekaj podobnega, kot njihov predhodnik pred desetletji: »Še sem živ«.
Sredi praznine. A tudi sredi polj novih možnosti.
—
Small but dangers (SBD) sta Simon Hudolin-Salči in Mateja Rojc (oba 1977, živita v Cerknem). Leta 2004 sta diplomirala na Visoki strokovni šoli za slikarstvo v Ljubljani, Simon Hudolin je leta 2015 končal magisterij na Akademiji za likovno umetnost in oblikovanje v Ljubljani. Leta 2008 sta bila nominiranca za Nagrado skupine OHO. Leta 2013 sta z Matijo Brumnom prejela drugo nagrado na natečaju Fotografija leta 2013. Sta prejemnika nagrade VIG Special Invitation v sklopu Essl Art Award CEE 2015, leta 2017 pa je Simon Hudolin prejel Nagrado skupine OHO 2017. SBD se je predstavil na številnih samostojnih razstavah v Ljubljani, Zagrebu, Celju, Novem Sadu, Ribnici in Ravnah na Koroškem ter na več mednarodnih sejmih sodobne umetnosti v New Yorku, Madridu, Baslu, Dunaju in Budimpešti. Sodelovala sta tudi na številnih skupinskih razstavah doma in v tujini, mdr. na razstavah Ekonomija narave, Center in Galerija P74, Ljubljana (2017); Centri grafike, Mednarodni grafični likovni center, Ljubljana (2016); Enostavno, zabavno, nevarno, Fakultet likovnih umetnosti, Centar za grafiku i vizuelna istraživanja Akademija, Beograd, Srbija (2016); VIG Special Invitation, Ringturm, Dunaj, Avstrija (2016); Krize in novi začetki: Umetnost v Sloveniji 2005–2015, +MSUM, Ljubljana (2015/16); NATuRSTRuKTuR, Europäisches Künstlerhaus Oberbayern – Schafhof, Freising, Nemčija (2015); Vidno nevidno: sodobni viri sublimnega v fotografiji, Galerija sodobne umetnosti Celje, Celje (2014); Razlike 2014, Studentski kulturni centar – Fabrika, Novi Sad, Srbija (2014); U3: 7. trienale sodobne umetnosti v Sloveniji: Prožnost, MSUM, Ljubljana (2014); 20 za 15, Center in Galerija P74, Ljubljana (2012); 255.804 km2, Brot Kunsthalle, Dunaj, Avstrija (2011); Postvirtualno, Center in Galerija P74, Ljubljana (2011); U3 – 6. trienale sodobne umetnosti v Sloveniji: Ideja za življenje. Realizem in realno v sodobni umetnosti v Sloveniji, Moderna galerija, Ljubljana (2010).
—
Program Zavoda P.A.R.A.S.I.T.E. podpirata Ministrstvo za kulturo RS in MOL, Oddelek za kulturo. Zavod P.A.R.A.S.I.T.E. je član Asociacije – društvo nevladnih organizacij in samostojnih ustvarjalcev na področju kulture in umetnosti.