6. 2. – 25. 2. 2018
KAPSULA, Trg Prekomorskih brigad 1, 1000 Ljubljana
Vljudno vabljeni na odprtje razstave Kunming Zoo Špele Škulj v KAPSULO v torek, 6. 2. 2018 ob 19.00 uri.
Kustosinja razstave je Nina Skumavc.
Fotografinja in video umetnica Špela Škulj na razstavi Kunming Zoo predstavlja črno-bele fotografije iz istoimenske serije. Naslov razstave pa je zavajajoč, saj na delih skoraj ne najdemo podob živali. Na večini fotografij spremljamo podobe obiskovalcev živalskega vrta ob počitku, ob igralih ali posnete v hrbet pri opazovanju pred kletkami. Pri tem vidimo le rešetke, ne pa tudi živali. Na eni od takšnih podob opazimo deklico v oblačilih z vzorcem leoparda. Na drugi ima deklica spleteni kitki, ki sta speti z elastiko za lase s stilizirano podobo medvedove glave. Ti detajli usmerjajo naš pogled na razumevanje globlje vsebine.
Špela Škulj je na Kitajskem živela nekaj let. Svojo umetniško prakso označuje kot osebni dokumentarizem. Zanima jo odnos med človekom in naravo, dihotomija pojmov narava in kultura. Opazuje kulturo v najširšem smislu in jo poskuša preko svojih fotografij tudi analizirati. V seriji Kunming Zoo izpostavlja odnos Kitajcev do živali; živali so glavni junaki popularnih animiranih filmov in priljubljeni motivi potrošnega blaga. V realnem življenju pa živali Kitajcem predstavljajo predvsem hrano. Običajno je, da postrežejo psa ali mačko, da medvedom pri živem telesu odstranjujejo žolč za zdravilne pripravke ipd. Kitajska je poleg tega največja država v proizvodnji krzna. Kaj torej pričakovati v kitajskem živalskem vrtu? Živalski vrtovi na Kitajskem so še vedno zastareli, razmere so slabe, živali nastopajo v predstavah in obiskovalci plačujejo za spektakularno hranjenje zveri z živimi živalmi. Situacija se počasi izboljšuje, saj je v zadnjih letih naraslo število organizacij, ki se borijo za pravice domačih in divjih živali. Umetnica nas preko drobnih, nespektakularnih prizorov, asociacij in povezav vodi v branje med vrsticami. Šele to razkriva pripoved. Avtoričin vizualni komentar ne vsebuje drame ali moraliziranja; kritiko lahko zaznamo šele v prefinjeni dramaturški igri med detajlom in celoto.
—
Špela Škulj (Šempeter pri Novi Gorici, 1982) je diplomirala na Fakulteti za družbene vede, smer kulturologija. Kot vizualna umetnica deluje na področju fotografije in videa. Ukvarja se s temo odnosa med človekom in naravo, analizo družbe in ekologijo. Aktivna je tudi na področju gledališča kot gledališka tehnica in oblikovalka svetlobe, redno pa sodeluje na Radiu Študent kot snemalka in montažerka. Leta 2016 je bila njena knjiga Premiki/Movements kot zmagovalna izbrana na drugem Natečaju fotoknjiga galerije Photon. Med letoma 2011 in 2013 je živela na Kitajskem, trenutno živi in dela v Ljubljani.
V zadnjih letih se je predstavila na samostojnih razstavah We reflect light, Centralna postaja Maribor, Maribor (2017), Fifteen positions of the hands on a cup when you feel tired and annoyed, Chef d’Oeuvre, Osaka, Japonska (2017), Knjiga dokazov, AQ Gallery, Celje Focus Festival, Celje (2016) ter sodelovala na skupinskih razstavah doma in v tujini: Different Worlds: Young Contemporary Photography, Kino Šiška/Photon, Ljubljana (2017), [Where is the space?], Yamamoto-Seika, Osaka, Japonska (2017), Allstars: Slovenian Independent Biennial: Arts & Culture Alliance, Knoxville, TN (2017), Gallery Aila Seppälä, Lahti, Finska (2015), Kino Šiška, Ljubljana (2015), Embassy of the Republic of Slovenia in Washington, Washington, D.C. (2015), Mladi vizualni umetniki na Goriškem, Galerija Veno Pilon, Ajdovščina (2016), Ghostwriter project, Action #2, MoTA – Museum of Transitory Art, Ljubljana (2015).