SBD, Bio i nestao 3, modificiran ready-made, 22 cm x 18 cm, 2021
8. – 29. 11. 2022
Center in Galerija P74
Vljudno vabljeni na otvoritev razstave ODLOMKI, OKRUŠKI IN OSTANKI umetniškega dvojca Small but dangers v Galerijo P74, v torek, 8. novembra 2022 med 19.00 in 21.00 uro.
Razstava bo na ogled do 29. novembra 2022 po običajnem odpiralnem času galerije (ponedeljek – petek, 12.00 – 18.00, izven uradnih ur po dogovoru).
______
Razstava Small but dangers Odlomki, okruški in ostanki je zasnovana okoli težko prepoznavnih fragmentov sveta (instalacije, kolaži, dela na papirju, ready made objekti, dela na platnu), ki vztrajajo v prihodnost. To so majhni odlomki, okruški in ostanki raznolikih elementov družbenega okolja, človeški ostanki v pravem in prenesenem pomenu. Posebno vlogo igra materialnost, nekakšna igriva arheologija vsakdana. Mateja Rojc in Simon Hudolin verjameta, da so v materiale tega sveta vtisnjene ideje oziroma vsebine tistih, ki ta material oblikujejo. Celo ko se del tega sveta odlomi, sled celote ostane: »Ker nimava moči posekati velikana, ga bova žgečkala, da bo klecnil. Premešala bova njegove detajle, da ne bo več vedel, kaj je bilo prej in kaj potem. (…) Tudi slednje razumeva kot odlomke večje materije, ki sva jo ukradla za vas,«.
Small but dangers z novo razstavo kršita več pravil. Kot že večkrat doslej, bodo med novimi deli razstavljena tudi stara. S tem vzpostavljava kritičen odnos do novega. Od vsega začetka se ukvarjata tako z izdelavo novih del, a hkrati zbirata tudi najdene predmete. Oba produkcijska načina občasno združujeta, tudi do nerazpoznavnosti. Na pričujoči razstavi nadaljujeta s stapljanjem obeh konceptov. Vendar ne zgolj tako, da dopolnita najdene objekte, jih uokvirita ali umestita v večje izdelane artefakte. Pogosto najdeni predmet postavita na stojalo, obesita na steno, kot sta ga našla. V novem kontekstu (kontekstu galerijske postavitve), ob drugih delih, postanejo del istega sveta. Predmete, dele predmetov ali celo okruške stavb, avtorja ne izbirata glede na njihov izvor. Izbirata jih na podlagi nerazumljivih estetskih kriterijev. Tako se iz preteklosti v sedanjost ohranjajo sledovi civilizacije, nosilci razslojevanja in hierarhije (palače, cerkve, ceste, oltarji, žeblji in vijaki).
Predmeti, ki jih izbirata Small but dangers so samo mali detajli, ki so se osvobodili (odlomili, odtrgali, odkrušili). Ti predmeti so slabo prepoznavni, zato nam ne omogočajo, da bi se z njihovo pomočjo ukvarjali s konkretnimi spomini, ki bi se vanje ujeli, ampak zgolj s spominom kot takim. Zanju so najdeni predmeti kot spomin brez jasne vsebine. Skozi izmišljanje praznine se spomin kot forma razmišljanja aktualizira. Forma spominjanja postane miselni model za razmišljanje o sedanjosti. Nove ideje in misli se tvorijo skozi mišljenje podobno spominjanju. Small but dangers svoje izdelke razumeta kot najdene predmete in jih tako tudi obravnavata. Njihova vloga je v njunem delu ista. Odlomki in okruški pričajo o tem, da tisto, od česar so se odlomili, razpada. To ju navdaja z optimizmom.
______
Small but dangers (SBD) sta Simon Hudolin-Salči in Mateja Rojc. Leta 2004 sta diplomirala na Visoki strokovni šoli za slikarstvo v Ljubljani, Simon Hudolin je leta 2015 končal magisterij na Akademiji za likovno umetnost in oblikovanje v Ljubljani. Leta 2008 sta bila nominiranca za Nagrado skupine OHO. Leta 2013 sta z Matijo Brumnom prejela drugo nagrado na natečaju Fotografija leta 2013. Sta prejemnika nagrade VIG Special Invitation v sklopu Essl Art Award CEE 2015, leta 2017 pa je Simon Hudolin prejel Nagrado skupine OHO 2017. SBD se je predstavil na številnih samostojnih razstavah v Ljubljani, Zagrebu, Celju, Novem Sadu, Ribnici in Ravnah na Koroškem ter na več mednarodnih sejmih sodobne umetnosti v New Yorku, Madridu, Baslu, Dunaju in Budimpešti. Sodelovala sta tudi na številnih skupinskih razstavah doma in v tujini mdr. na Color white graphics: F, R, E, Š., MGLC Ljubljana, Ljubljana (2021), Ekonomija narave, Center in Galerija P74, Ljubljana (2017); Enostavno, zabavno, nevarno, Fakultet likovnih umetnosti, Centar za grafiku i vizuelna istraživanja Akademija, Beograd (2016); VIG Special Invitation, Ringturm, Dunaj, Avstrija (2016); Krize in novi začetki: Umetnost v Sloveniji 2005–2015, +MSUM, Ljubljana (2015/16); Razlike 2014, Studentski kulturni centar – Fabrika, Novi Sad, Srbija (2014); U3: 7. trienale sodobne umetnosti v Sloveniji: Prožnost, MSUM, Ljubljana (2014); 20 za 15, Center in Galerija P74, Ljubljana (2012); 255.804 km2, Brot Kunsthalle, Dunaj, Avstrija (2011); Postvirtualno, Center in Galerija P74, Ljubljana (2011); U3 – 6. trienale sodobne umetnosti v Sloveniji: Ideja za življenje. Realizem in realno v sodobni umetnosti v Sloveniji, Moderna galerija, Ljubljana (2010).