Skip to main content
P74 razstave 2017

Domen Dimovski: Kraljeva demokracija

By 5 septembra, 20172 novembra, 2017No Comments

5. – 27. 10. 2017
Center in Galerija P74, Trg prekomorskih Brigad 1, 1000 Ljubljana

Vljudno vabljeni na odprtje razstave Domna Dimovskega Kraljeva demokracija v Galerijo P74 v četrtek, 5. oktobra 2017 ob 19.00 uri.

>Pogovor z umetnikom, ki ga bo vodila Nina Skumavc, bo v torek 17. 10. ob 18.00 uri. Zaključno vodstvo po razstavi bo v četrtek, 26. 10. ob 18.00 uri. Vodila bo Nina Skumavc.

Kibernetični junak Max Headroom, popularna ikona iz sredine osemdesetih let prejšnjega stoletja, predstavlja prvotno inspiracijo projekta Domna Dimovskega. Lik Maxa Headrooma je bil satira na neiskrene, egocentrične voditelje televizijskih oddaj, ki je publiko navdušil s svojim cinizmom in nespoštljivim vedenjem. Prihajal naj bi iz bližnje prihodnosti, kjer prevladujejo televizija in velike korporacije, kar odpira vprašanja razvoja tehnologije in medijev v prihodnosti, razvoj umetne inteligence.
Dimovski v projektu Kraljeva demokracija razvija računalniško animiran lik, ki pa v svoji formi ne predstavlja visokotehnološkega robota iz prihodnosti, temveč oživlja t.i. Sončnega kralja, Ludvika XIV. S podobo se navezuje na verjetno najbolj slaven vladarjev portret dvornega slikarja Hyacintha Rigauda ter na jekleno edicijo Jeffa Koonsa. V galerijski postavitvi spremljamo digitalno animacijo obujenega Ludvika XIV., ki iz sveta socialnega omrežja Twitter zbira najbolj aktualne, hipne politične tvite ter z njimi nagovori obiskovalce. Umetnik je vnaprej določil Twitter račune izbranih svetovnih političnih oseb kot sta Donald Trump in Hillary Clinton, torej osebi z številnimi sledilci. Ti računi ustvarjajo začasno bazo političnega besednjaka omejenega na 140 znakov, ki se na projekciji pod animiranim likom sproti osvežuje. Animirani vladar politične zapise iz nabora tvitov naključno prebira. Na projekciji se izpisujejo tudi komentarji sledilcev, ki spremljajo izbrane tvite.
Twitter je že nekaj let prostor političnega spektakla, ki odraža dvoboj moči in predstavlja trenutna stanja medijske pokrajine. Lik Ludvika XIV. ob prebiranju neskončnih spletnih izjav ne ostane emocionalno hladen. Na njegovem obrazu opazujemo spreminjanje čustev in prepoznavamo jezo, žalost, gnus ali nasmeh. Izbor osebe, ki stoji za animiranim likom, ni naključen. Absolutistični vladar je bil znan po razkošnem življenju in po tem, da je postavil Francijo na vodilno mesto evropskih držav. Predstavlja vzporednico današnji dominaciji in vplivu informacijskih tehnologij, ki ju vodi današnji vrh družbene hierarhije. Ta s pomočjo spektakla in blišča družbenih omrežjih preusmerja pozornost od resničnih problemov vsakdana.
Posameznik je danes postavljen pred dve alternativi: ali preprosto ignorira informacijsko / dezinformacijsko poplavo ali pa sprejme samo izbrane vire. Pri tem spletni algoritmi tako imenovane vsebinske personalizacije še dodatno potrjujejo naša ozka prepričanja skozi nam prirejene vsebine. Domen Dimovski obiskovalcu ponudi priložnost, da ostaja aktiven – lahko komentira tvite, ki jih vidi na projekciji (direktno avtorje zapisanih tvitov), poleg tega pa lahko preko Twitter računa z uporabo #KraljevaDemokracija posreduje povezave do spletnih strani, ki se dotikajo spregledanih tem iz medijskega sveta (ali pa jih pošlje preko kontaktnega obrazca na naslov http://kraljeva-demokracija. weebly.com). Publika lahko tako prevzame aktivno vlogo pri soustvarjanju arhiva spletnih strani, ki potencialno širijo manj zastopane ideje in vsebine, ki niso vpete v ozko mrežo dominantnih novic in vsebin.

Domen Dimovski (1995, Kranj) se je po končani Srednji šoli za oblikovanje in fotografijo v Ljubljani vpisal na Akademijo za likovno umetnost in oblikovanje, kjer je leta 2017 diplomiral na smeri video in novi mediji. Aktiven je na področju umetnosti, animacije in oblikovanja. Sodeloval je na študentskih skupinskih razstavah ter svoje delo predstavil na festivalih kot so ANIMFEST, Atene, Grčija (2015), Grossman, Ljutomer (2015), Animateka, Ljubljana (2015), This human world, Dunaj, Avstrija (2012).
Za svoje delo je prejel 3. nagrado za kratki film na mednarodnem natečaju 60-Second science, Melbourne, Avstralija (2012), 1. nagrado za kratki film, UNAS, Ljubljana (2012) in Nagrada ALUO za avtorsko delo, Ljubljana (2017).
Razstava Kraljeva demokracija v Galeriji P74 je prva samostojna predstavitev Domna Dimovskega. Izbrana je bila na javnem razpisu Odprti termin za mladega intermedijskega umetnika.
Avtor: Domen Dimovski
Programiranje: Matej Slemenik