Skip to main content
Razstave 2025

Julija Dodič: Medprostor

By 16 decembra, 202424 februarja, 2025No Comments

Foto: Julija Dodič

16. 1. – 20. 2. 2024
Galerija P74

______

Na svoji prvi samostojni razstavi se Julija Dodič predstavlja s prostorsko postavitvijo treh del, preko katerih raziskuje odnose med ljudmi. Ti se vizualizirajo v sicer omejenih, a različnih materialih, oblikah in barvah, ki kot elementi nadomeščajo prisotnost človeške figure v njenih delih. Kot študentka fotografije in (trenutno) slikarstva raziskuje meje med mediji, kar jo je tokrat pripeljalo do avtonomnih objektov. Umetnico vodi razmislek o okvirjih kot tradicionalnemu načinu prezentiranja in razstavljanja vizualnega podobja, a hkrati kot elementu, ki ni deležen tolikšne pozornosti kot vsebina, ki jo uokvirjajo.

Umetniška praksa Julije Dodič temelji na dveh ločenih predpostavkah: človekovemu dojemanju prostora znotraj zanjo značilne minimalistične estetike in splošnješemu prevpraševanju človeške biti, bodisi skozi iskanje odgovorov o medsebojnih odnosih ali skozi preučevanje manifestacij zavestnega in podzavestnega, vidnega in nevidnega, poudarjenega in spregledanega. Preko treh ločenih del poskuša umetnica, preko medija proto-instalacije, odgovoriti na eksistencialistična vprašanja oziroma nam jih šele vzbuditi.

Kot rečeno, na razstavi vidimo tri objekte: One and two creatures (2024) sestavljata dva predala, povezana z rdečo vrvjo, Try to go through (2024) trije zaporedni okvirji, od katerih je en zasteklen, tretje delo, Intermezzo (2024) pa je škatla, v katero je ujeta fotoknjiga. Pri svojem delu se Dodič poslužuje redukcije barve na črno, belo in, Dodič ljubo, rdečo, ki v njenih delih najpogosteje simbolizira neke vrste krvožilni sistem same instalacije, ter redukcije forme v kvadre, kocke, robove, kote in plošče. Končno nastopi še redukcija materiala: steklo, zrcalo, les, nit. Predvsem materialnost je tisti element, ki razstavljena umetniška dela najmočneje definira. Slednja, s svojo prisotnostjo, nizko pri tleh galerijskega prostora, učinkujejo nasprotno od klasičnih kiparskih del, postavljenih visoko na postamente – iz kiparsko naravnanih instalacij se prelevijo v objekte, ki, kot ljudje, soobstajajo v našem svetu. Namesto figure same, umetnica svoje geometrične postavitve enači z nadomestki človeka, ki s svojo navidezno zaprtostjo ohranja del svojega bitja le zase.

Trije dekonstruirani kubusi predstavljajo prostore prehajanja, ali pa manko le-tega. Predalniki s svojimi rdečimi nitmi – prostor prehajanja človeških emocij, občutij med dvema posameznikoma. Okvirji, zastekljeni ali nezastekljeni – hodnik, kjer se obiskovalka izgublja v optični prevari možnosti prehoda. Zastekljena knjiga fotogramov – najliberalnejši umetniški medij, skrit za stekleno vitrino – tako blizu, a hkrati na varnem pred dotiki intruzivnih obiskovalkinih prstov in pogledov. Prav slednje umetniško delo avtorica smatra za analogijo sebe: knjiga fotogramov je njen simbolni avtoportet, platnice njena zavest – tisto, kar deli z drugimi, svoj obraz; notranjost – njena podzavest, intima, tisto kar bi raje zadržala zase in skrila pred firbčnimi pogledi znancev in, predvsem, neznancev. Predmet tako udejanja umetničnino prakso – izredno intimno, na prvi pogled spodbujajočo vprašanja, a kljub vsemu, napolnjeno s subjektivnimi interpretacijami.

Neža Vengust, Nika Vorih

______

Julija Dodič (2003) zaključuje dodiplomski študij oblikovanja vizualnih komunikacij na Akademiji za likovno umetnost in oblikovanje v Ljubljani, kjer se primarno ukvarja s fotografijo. Trenutno v okviru študijske izmenjave na firenški akademiji (Accademia di Belle Arti) študira slikarstvo, v svoji novejši produkciji pa se osredotoča predvsem na raziskovanje medija prostorske postavitve – instalacije. Te se je prvič lotila 2023, ko je sodelovala pri skupinskem projektu v sklopu Svetlobne gverile 23: Prostor v Ljubljani.

______

Intervju z Julijo Dodič (pdf)
Intervju je pripravil Svit Skobir Lampič.

Center in Galerija P74
Pregled zasebnosti

Spletni piškotki (v nadaljevanju: piškotki) so majhne datoteke, ki jih med obiskom spletnega mesta strežnik pošlje uporabnikovemu brskalniku, ta pa jih nato naloži na uporabnikovo napravo (računalnik, tablico, pametni telefon), s katero uporabnik dostopa do spletnega mesta.

Na spletnem mestu se uporabljajo piškotki, s katerimi se pridobijo informacije o načinu uporabe spletnega mesta. To so piškotki, ki preko podatka o naslovu internetnega protokola (IP) omogočajo predvsem analizo pogostosti in vsebine brskanja po spletnem mestu ter nekaterih vedenjskih vzorcev uporabnika (npr. uporabnikova zanimanja, navade, vedenje, izbire, nastavitve).

Ponudnik Zavod P.A.R.A.S.I.T.E. na spletnem mestu www.zavod-parasite.si uporablja lastne piškotke, obenem pa omogoča izbranim tretjim osebam, da na uporabnikovo opremo namestijo svoje piškotke (t. i. piškotki tretjih). Uporabnik s podajo soglasja za uporabo piškotkov daje soglasje ponudniku Zavod P.A.R.A.S.I.T.E. in tretjim osebam (Google, Google Analytics, YouTube).

Natančnejša raba piškotkov je razložena v Pravilniku o zasebnosti.