5. 2. – 26. 2. 2019
Center in Galerija P74, Trg Prekomorskih brigad 1, 1000 Ljubljana
Vljudno vabljeni na odprtje razstav Lare Reichmann in Nine Kočar v Galerijo P74 v torek, 5. 2. 2019, ob 19.00 uri.
Kustosinja razstav je Nina Skumavc.
Lara Reichmann, 19 242 kamnov
Lara Reichmann se v projektu 19 242 kamnov (gre za mejne kamne slovenske državne meje) ukvarja s vprašanji kako meje nastanejo, kdo jih postavlja ter kakšno vlogo igrajo v družbi. Zanima jo razlika med doživljanjem koncepta geografske meje v obliki risbe, na zemljevidu, kot digitalni zapis na telefonu ali neposredna fizična izkušnja.
Lara Reichmann tokrat razstavlja video z naslovom Scribing borders / Risanje mej in projekt How to take care of boundary marks? / Kako skrbeti za mejna znamenja?, ki ga sestavljajo trije kratki videi. V prvem delu je umetnica dokumentirala hojo, ki jo je prehodila ob slovensko-italijanski meji s pomočjo GPS navigacije. S svojim gibanjem je poskušala slediti državni meji, obenem pa se je – s skoraj otroškim navdušenjem poigravala z idejo, da to mejo tudi krši. Ob podobah poslušamo računalniško generiran ženski glas, ki zastavlja vprašanja: How to insert borders? How to apply borders? How to measure borders? How to make soft edge borders?” Identična vprašanja je umetnica vpisovala v googlov brskalnik, ko je iskala informacije o snovanju geografskih meja. Ker z iskanjem ni bila uspešna, je ubrala drugo pot. S serijo primerov, ki z geografskim vidikom nimajo resne povezave, je ponazorila širino pomenov beseda meja in mejno.
Razmislek je nadaljevala v seriji videov, kjer se je osredotočila na element mejnega kamna. V vsakem od videov spremljamo umetnico pri njihovem čiščenju. V dodanem besedilu avtorica razmišlja o zgodbah o nacionalnih junakih, ki jih ustvarja vsaka država.
Sam akt čiščenja ni naključen – gre za najbolj preprost in dobeseden odgovor na to, kako za samo mejo, v materialnem smislu, skrbimo. Pri tem ne gre za poudarjanje pomembnosti meja ali zamejevanje nacionalnega teritorija. Gre za vizualizacijo dvojnosti (teh preprostih, navidez nepomembnih objektov ter njihovo neulovljivostjo) med fizično prezenco in težo simbola, ki jo prinašajo.
Lara Reichmann v projektu ne postavlja trditev, temveč zastavlja vprašanja. Vse oblike meja, s katerimi se je srečevala, se ne ujamejo v eni črti, čeprav jih tako predstavljamo. Pokazati želi nestabilnost zapisanega/zarisanega, da to, kar se izkazuje za faktično dejstvo, ni absolutno.
—
Lara Reichmann (1995, Ljubljana) je zaključila študij na Akademiji za likovno umetnost v Ljubljani, smer kiparstvo. Leta 2018 je pričela z magistrskim študijem na Universität für angewandte Kunst na Dunaju. Sodelovala je na skupinski razstavi 4. trienale mladih umetnikov – Premiera 2018 v Centru sodobnih umetnosti v Celju, z Janom Krekom je razstavljala v Layerjevi hiši v Kranju (2017) ter s skupino študentov razvila projekt Community Kit, ki je bil razstavljen v Muzeju za arhitekturo in oblikovanje v Ljubljani. Sodelovala je pri projektu Schema for a School umetnika Asad Raze v sklopu 31. grafičnega bienala v Ljubljani (2015). Na festivalu Svetlobna gverila je sodelovala s skupinsko instalacijo Parazit. Samostojno je razstavljala v Galeriji Simulaker v Novem mestu (2018).
—
Program Zavoda P.A.R.A.S.I.T.E. podpirata Ministrstvo za kulturo RS in MOL, Oddelek za kulturo.