4. 3. – 20. 3. 2016
Center in Galerija P74, Trg prekomorskih Brigad 1, 1000 Ljubljana
Vljudno vabljeni na projekcije izbranih filmov Beatriz Santiago Muñoz v petek, 4. 3. 2016 ob 19.00 uri v Center in Galerijo P74.
V programskem ciklusu P74 KINO predstavljamo izjemna video dela in filme Beatriz Santiago Muñoz (r. 1972, San Juan, Puerto Rico). Leta 1997 je zaključila študij na Oddelku za film in video na Art Institute of Chicago.
Zadnje desetletje in pol je aktivna kot umetnica, predavateljica in avtorica tekstov v rojstnem Puerto Ricu, znanem po dolgi kolonialni zgodovini. Dela Beatriz Santiago Muñoz nastajajo na nejasni meji med etnografijo, fikcijo, dokumentarnim filmom, lokalno simbolno, materialno zgodovino ter aktualnim stanjem. Gre za alternativno prikazovanje karibskega okolja, politik in identitet. Pri tem si izposoja iz strategij performansa, filma in antropologije. Usmerja se v staroselske kozmologije, postavlja filozofska vprašanja o naravi in eksistenci, tematizira socialno zgodovino in lastno post-kolonialno stanje.
Po daljšem obdobju raziskave, opazovanja in dokumentacije, pri čemer je kamera ves čas prisotna kot objekt, avtorica beleži različne skupnosti in mesta, da bi tako lahko ustvarila svojevrsten brikolaž: alternativno zgodbo o popularni Haitski tržnici, o strupeni tropski rastlini ali o novoodkritem arheološkem najdišču v Puerto Ricu.
Beatriz Santiago Muñoz ustvarja z neprofesionalnimi igralci, z njimi raziskuje ekonomske, ekološke in politične izzive lokalnega. Vzpodbuja jih, da uporabljajo strategije ponovnega uprizarjanja in performansa. Kamera, ki ohranja senzibilnost dokumentarnega in bogata vizualna sredstva, počasi drsi po detajlih, delih obraza, svetlobi, zvoku, fragmentih.
Za umetniško produkcijo feminističnega filma šestdesetih in sedemdesetih let, situacionizma, neokonkretne umetnosti, konkretne poezije ipd. je bila ključna zahteva, da radikalna vsebina zahteva radikalno formo. Santiago Muñoz se v svojih zapisih sprašuje, kakšna bi bila inverzna oblika te zahteve?
Predvsem ta, da radikalna forma lahko generira radikalno idejo. Radikalno delo ni zgolj estetski eksperiment, temveč tudi pomemben mikrosocialni poligon za nove politične in socialne oblike delovanja. Njen zadnji eksperimentalni film Verano de Mujeres / Poletje žensk (2015) je nekakšna feministična etno-fikcija, vizija prihodnosti, ki jo je zgradila iz življenj izjemnih žensk: kmetice, slikarke, glasbenice, učiteljice. Tako kot večina njenih del, tudi to vsebuje nenarativno plat, ki je spekulativna in imaginarna – nekakšna etnografija možnega, skupnega, kolektivnega.
Dela Beatriz Santiago Muñoz so bila prikazana na številnih samostojnih in skupinskih razstavah mdr. v Tate Modern, Guggenheim muzeju, Wattis Institute/CCA, Galeriji Kurimanzutto v Mexico Cityju idr. Sodelovala je na številnih rezidencah mdr. v Gasworks, London, Apexart, New York, Wattis Institute/CCA, San Francisco, Transmission Gallery, Glasgow. Je dobitnica nagrade Creative Capital Visual Arts za leto 2015. V februarju 2016 pripravlja Pérez Art Museum v Miamiju njeno prvo večjo samostojno predstavitev v ZDA, v aprilu 2016 pa se odpravlja na umetniško rezidenco in predstavitev svojega dela v New Museum v New Yorku.
Post–Military Cinema (2014), 10:53 min
Video Post-Military Cinema je bil posnet v Ceibu, Puerto Rico, enem najrevnejših delov otoka, v kinu, ki je bil nekoč del vojaške baze Roosvelt Roads US Neval Base. Celotna ideja kina (svetloba, publika, projecirane podobe, zvok) je okvir skozi katerega lahko opazujemo dogodke, ki se dogajajo tukaj in sedaj. Popoldanska svetloba meče na razpadajočo steno podobe dreves in rastlinja, ki so prerasla bazo in njeno okolico. Tu ni elektrike, vse električna napeljava je bila pokradena.
La cabeza mató a todos / Voditelj je pobil vse (2014) 7:33 min
Navodila za uničenje vojnega stroja z urokom.
Mačka razlaga Michele, kako je čarovništvo zgrajeno.
Slišimo glas Michelle (skozi mačko).
DODATNA PROJEKCIJA
Otros usos / Other uses (2014) 6:52
Video je posnet s starega doka, miljo in pol dolge strukture, ki je bila namenjena servisiranju vojaških ladij, danes pa jo uporabljajo ribiči kot novo obalo.
Flowers of Antimony, 2008, HD Video RT 36:20 min
Gre za raziskavo ideje »radikalnega dela«, zožena na najosnovnejše dejavnosti: skupna čiščenja hiše, sekanje, kuhanje, pripravo za spanje, branje anarhistične literature ipd. Skozi aktivnosti, amaterske predstave in ponovitve nastaja surealna etnografija, v kateri so osebne zgodovine zamenjane in na novo uprizorjene na osnovi subjektivnih izkušenj drugih. Video je nastal v letu 2008 kot del trimesečne rezidence v Wattis Institute/CCA, kjer je umetnica sodelovala z anarhističnimi in drugimi radikalnimi skupinami.
—
Program Zavoda P.A.R.A.S.I.T.E. podpirata Ministrstvo za kulturo RS in MOL, Oddelek za kulturo.
Zavod P.A.R.A.S.I.T.E. je član Asociacije – društvo nevladnih organizacij in samostojnih ustvarjalcev na področju kulture in umetnosti in mednarodne mreže CLUSTER.