Skip to main content
Razstave 2023

Petja Kocet: Freightline 1.1

By 21 decembra, 202216 februarja, 2023No Comments

Petja Kocet, Freightline 1.1

12. 1. – 7. 2. 2023
Galerija P74

>postavitev @Galerija P74
______

Avtor najmlajše generacije Petja Kocet največ ustvarja v mediju slikarstva, prav tako pa se poslužuje tudi grafike, kolaža in risbe. Prezentacija naštetega ustvarja razgibano postavitev in skladno celoto. Vsa izbrana dela za razstavo so nastala v seriji Freightline 1 (2021-22) v kateri se avtor ukvarja z lastnim neposrednim okoljem odraščanja – Luko Koper, hkrati pa ga zanima sodobno stanje globalizacije in družbe v kateri živimo. Pristanišče razume kot okno v svet, medtem ko smo v dobi interneta priča drugačnemu transportu informacij.

Serija z naslovom apelira tudi na dinamiko v slikarstvu, kar lahko razumemo v smislu mešanja stilov, raznolikosti prestopanja med mediji in uporabe različnih tehnik znotraj enega. Ob tem avtorja zanima, kaj vse danes je lahko slikarstvo in kako v okviru izbranega medija podajati sodobne teme. Na že izvedenih postavitvah del iz serije je razvidna spretnost in domiselnost pri sopostavljanju del, njihovi umestitvi v prostor in izrabljanju specifik za poudarjanje posameznih elementov in ustvarjanje dinamike. Priča smo ponavljanju motiva žerjava, ki ga v variacijah zasledimo na seriji grafik Luft Lift (2, 4), monumentalno ter v okrnjeni barvni skali pa je upodobljen tudi na sliki Brez naslova (2022). Nočni prizor ter v tonih oranžne barve osvetljene, s tem pa na temni podlagi tudi poudarjene linije, struktura žerjava, gradijo tako dinamiko kot vzdušje slike večjega formata. Kot nasprotje oziroma protiutež zlahka prepoznavnim podobam učinkujejo dela, ki so približan izrez izbranega elementa. Takšna je npr. slika KKTU (2022), kjer na podlagi v sivi barvi lahko opazimo le posamezne barvne poteze, od popolne abstrakcije pa podobo ločuje le napis – oznaka iz črk in številk, zaradi česar jo razumemo kot izbrani, kadrirani del stene ladijskega kontejnerja.

Soroden učinek ima delo 1600 (2022), kjer prav tako lahko razberemo napis, vendar nas posamezni živobarvni, pisani detajli na sliki postavljajo pred dilemo, kaj pravzaprav gledamo, uporaba barvic na platnu pa ustvarja likovno specifičen učinek.

Bolj pomensko nedvoumne so grafike z naslovom Slepi potnik (2022), kjer je Petja Kocet za osnovo vzel rentgenske fotografije narejene pri pregledovanju tovora, na katerih so vidne človeške figure. S tem je naredil korak naprej od samega motiva fascinacije, saj neposredno kaže na realnost vseprisotne migrantske problematike.

Razstava sodi v sklop cikla »mladi« – strokovna predstavitev umetnic in umetnikov mlajše generacije, ki je ena od pomembnih programskih usmeritev Zavoda P.A.R.A.S.I.T.E..

______

Petja Kocet (1998, Koper) je leta 2021 diplomiral na Akademiji za likovno umetnost in oblikovanje v Ljubljani, smer slikarstvo, pri izr. prof. mag. Kseniji Čerče. Je prejemnik priznanja ALUO. Leta 2022 je imel svojo prvo samostojno razstavo Freightline 1 v kulturnem središču Libertas, v Kopru. Trenutno obiskuje magistrski študij slikarstva na ALUO, živi in ustvarja v Ljubljani.