17. 12. 2019 – 8. 1. 2020
Galerija P74
Vljudno vabljeni na odprtje razstave Uroša Potočnika PONOVI (»MAJHNA RAZLIKA«) v Galerijo P74 v torek, 17. decembra 2019 ob 19.00 uri. Razstava bo na ogled do 8. januarja 2020.
> Vljudno vabljeni na pogovor z umetnikom Urošem Potočnikom, ki bo v ponedeljek, 6.1.2020 ob 19.00 uri v Galeriji P74. O njegovem delu in aktualni razstavi se bo z umetnikom pogovarjala Nina Skumavc.
>Mesec december v P74 Gallery in KAPSULA obeležujemo z 20% popustom na vse publikacije, knjige, kataloge, knjige umetnikov in 10% popustom na vse umetniške edicije lastne produkcije.
Redni ciklusi in redna ponavljajoča se obdobja (letni časi, ciklična deževna in sušna obdobja), so mnogim kulturam v zgodovini prinašala varnost in stabilnost. Čas v katerem živimo sedaj je bistveno manj predvidljiv. Zdi se, da svet nima rednih ciklusov, ki bi nam omogočili stabilno in dolgoživo družbo. A času v katerem smo prav tako vladajo ciklusi; to so ekonomski in tehnološki ciklusi, ki se vrtijo s pospešeno in ločeno od človeškega bioritma. Živimo v času hitrih industrijskih revolucij. V zadnjih 250 letih smo prešli skozi štiri industrijske revolucije. Od parnega stroja, elektrike, računalnika ter avtomatizacije delovnih procesov, strojnega učenja in razkrivanja zapletenih algoritmov. Vsaka industrijska revolucija je na novo pretresla družbo. Z industrijskimi revolucijami se je spreminjala tudi vloga človeka. Tudi danes živimo v času, ko se družba na novo preoblikuje. Kakšna bo? Kdo nam jo bo začrtal? Ali so množice pripravljene na spremembe? Ali ima močno atomizirana množica moč, da sooblikuje svojo prihodnost? Ali bo prihodnost množic začrtal kdo drug? Ali bodo prihodnost družbe začrtale manjšinske elite in ekonomisti? Ko se je konj, nekoč plemenita in človeku izjemno vredna žival, umaknil parnemu stroju, je njegova vrednost padla. Danes ga uporabljamo samo še za zabavo, rekreacijo in klobase. Danes vrednost pada človeku. Zaradi avtomatizacije delovnih procesov, robotizacije, strojnega učenja in razvozlanih algoritmov se bodo počasi ukinjala mnoga delovna mesta. Človeku bo hitro potrebno poiskati novo vrednost in novo družbeno paradigmo.
Ko sem listal reklamne letake, sem opazil da je organizacija med podobami zelo racionalna. Gre preprosto za racionalno zapolnjevanje prostora. Ena izmed možnih organizacij slikovnega polja, ki deluje racionalno je mreža. Zdela se mi je zelo primerna za organizacijo in predstavitev reklamnih letakov. Reklamni letak sem fotografiral in ga z računalniškim programom pomanjšal na nekaj pikslov. Nato sem pomanjšano podobo v programu povečal. Med pomanjšanjem podobe se izgubi veliko podatkov oziroma detajlov o sami podobi, zato se pri povečavi vzpostavi nova abstraktna podoba, ki je posledica pomanjkanja podatkov.
Nove podobe je algoritem izračunal s pomočjo združevanja segmentov in povzemanjem povprečja. Pri ponovni povečavi program preprosto zapolni vrzeli s povprečjem med obstoječimi podatki oziroma posameznimi segmenti podobe. S tem postopkom dobiš osnovni abstrahirani svetlostni in barvni odtis reklamnega letaka, izračunan s pomočjo povprečja in združevanjem med posameznimi točkovnimi slikovnimi enotami. Podobo povečam in preslikam na platno ter prekrijem z nekaj lazurnimi nanosi sive barve. Lazurni nanosi so vnaprej določeni in natančno odmerjeni. Sivina poenoti barve slikovnega polja, barve pa subtilno žarijo iz ozadja. Nato vstavim mrežo, ki dodatno poveže členjen format.
ASOCIACIJE:
POSAMEZNI SLIKOVNI TOČKOVNI ELEMENT/POSAMEZNA BARVNA PLOSKEV: individuum, unikaten svoboden posameznik (v svoji barvi).
SIVA LAZURA: družbeni konsenz/norma, matrica 1
MREŽA: povezovanje in ločevanje, atomizacija družbe, matrica 2
—
Uroš Potočnik (1974, Slovenj Gradec) je leta 2006 diplomiral na Akademiji za likovno umetnost in oblikovanje v Ljubljani, smer slikarstvo, kjer je leta 2012 končal magistrski študij. Aktiven je na področju slikarstva, fotografije, znanstvene ilustracije, videa in glasbe. Samostojno je razstavljal v Ljubljani, Celju, Velenju, Šoštanju in Leibnitzu ter sodeloval na številnih skupinskih doma in v tujini. V zadnjih letih je samostojno in skupinsko razstavljal v Galeriji Lek, Ljubljana; Galeriji Božidar Jakac, Novo mesto; Galeriji P74, Ljubljana; na Trienalu sodobne umetnosti, Koroška galerija likovnih umetnosti, Slovenj Gradec (2018), Big is beautiful, Ptuj (2017); Ekonomija narave, Galerija P74, Ljubljana; Izseki / preseki, Galerija Miklova hiša, Ribnica (2016); Beyond the Globe. 8. Trienale sodobne umetnosti, Moderna galerija, Ljubljana (2016); Nizkoproračunske utopije, MSUM, Ljubljana (2016); Equrna POP, Galerija Equrna, Ljubljana (2015); Kriza in novi začetki. Umetnost v Sloveniji 2005 – 2015, MSUM, Ljubljana.
Uroš Potočnik je prejemnik več strokovnih nagrad: nagrade Akademije za likovno umetnost in oblikovanje za študijske dosežke (2005), študentske Prešernove nagrade za slikarstvo (2006) in Jakopičevega priznanja (2015). Živi in ustvarja v Belih Vodah nad Šoštanjem.