2. 9.–26. 9. 2012
Performans, delavnica, razstava
Center in Galerija P74, Trg Prekomorskih Brigad 1, 1000 Ljubljana
Kustosinja projekta: dr. Suzana Milevska
Javni performans: sreda, 5. 9. 2012, ob 20. uri (Kino Šiška)
Odprtje: sreda, 12. 9. 2012, ob 20. uri (Center in Galerija P74)
The Noologist’s Handbook je umetniški projekt ameriškega umetnika in pisca, ki izkorišča procedure, navodila in aparat umetniških praks, da ustvarja imaginarno skulpturo kot del (osebne) virtualne razstave. Noologist je nekdo, ki oblikuje podobe misli, ki prebivajo v lastni imaginaciji. Študentje umetniških akademij in arhitekturne akademije bodo vabljeni v Galerijo P74 v Ljubljano na javno delavnico.
Razstavo kurira gostujoča kustosinja dr. Suzana Milevska, ki je injicirala to sodelovanje po izjemno uspešnem skupnem delu z umetnikom v okviru programa Fullbright Expert Scholar na Fakulteti likovne umetnosti v Skopju, kjer sicer predava.
Sodelujoči študentje bodo vabljeni, da prinesejo na delavnico tri osebne predmete, ki jih lahko držijo v roki. Vsak sodelujoči študent bo vabljen, da spregovori z umetnikom o predmetu in o njegovem intimnem, osebnem pomenu. Nato bo umetnik poprosil študente, da si zamislijo nek proctor – na primer pomemben ali znan galerijski prostor.
Z zaprtimi očmi bodo opisovali ta prostor v vseh podrobnostih in detajlih. Na koncu bodo vsi sodelujoči na delavnici – skupaj z umetnikom – ustvarili imaginarno razstavo s predmeti, ki so jih prinesli. Med delavnico bodo sodelujoči razdeljeni v skupine in izmenično odigrali vloge umetnika in kustosa. Naslednja stopnja performansa predstavlja vpeljavo treh različnih tipov kustosov: despotski kustos, velikodušen kustos in agonistic. Vsaka vloga kustosa odločilno vpliva na oblikovanje in končni izgled virtualne razstave.
Po tem intenzivnem praktičnem delu bodo sodelujoči predstavili dela pred publiko. Publika je naprošena, da riše, kar si predstavlja, med celotnim trajanjem performansa.
Ob zaključku delavnice bo vsak sodelujoči v nekaj dneh ustvaril svoj model prostora in razstave, kakor si ga je zamislil in predstavljal. Makete vseh udeleženih študentov bodo nato na ogled na razstavi v Galeriji P74.
Projekt smo pripravili v sodelovanju s študenti Fakultete za arhitekturo v Ljubljani.
Najnovejša dela Warrena Neidicha bodo predstavljena v prihajajoči publikaciji “The Noologists’ Handbook and Other Art Experiments”, (2009-2011), ki jo bo izdala Archive Books v Berlinu.
Warren Neidich je umetnik in pisec, ki deluje v različnih medijih. V aktualnih delih raziskuje predvsem pogoje kognitivnega kapitalizma z rabo noise glasbe. Glasba mu služi kot inspiracije za prostorske postavitve, ki jih sestavljajo govorci, risbe in video. Noise glasba je v središču del, ki konceptualizirajo konkreten prostor kot mesto dejavnega umetniškega upora; le-tega uporablja za svoje teorije nevrobiopolitike in nevromoči, kjer spreminjajoči politični, ekonomski in fiziološki odnosi, ki definirajo kulturo, rekonfigurirajo potencialno blokado možganov.
Warren Neidich je razstavljal na številnih mednarodnih razdtavah in institucijah mdr. v P.S.1-MOMA, v Whitney Museum, LACMA Los Angeles, v Laguna Art Museum, Laguna Beach, v California Museum of Photography,Riverside, v ICA, London, v Ludwig muzeju v Kolnu, v MUKHA v Antwerpnu. Leta 2011 je samostojno razstvaljal v Kulturnem centru v Beogradu, v Fons Welters Gallery v Amsterdamu in v Galerie Moriarty v Madridu. Warren Neidich je prejel nagrado Vilem Flusser za teorijo (Berlin, 2010) in Fulbrightovo štipendijo (2011). Trenutno deluje kot raziskovalec na Delft School of Design na Nizozemskem.
Dr. Suzana Milevska je teoretičarka in kustosinja vizualne umetnosti. Živi v Skopju v Makedoniji. Predavala je zgodovino in teorijo umetnosti na Fakulteti za likovno umetnost na Univerzi Cirila in Metoda, Skopje. Med leti 2006 – 2008 je bila direktorica Centra za vizualne in kulturne študije na inštitutu Euro-Balkan, kjer je predavala predmet vizualna kultura in ženske študije. Suzana Milevska je zaključila doktorat iz vizualne culture na Goldsmiths College, London. Leta 2004 je bila Fullbrightova raziskovalka v Washingtonu v ZDA. Od leta 1992 je kurirala in organizirala več kot osemdeset mednarodnih razstav, konferenc in drugih projektov v Skopju, Istanbulu, Stockholmu, Londonu, Berlinu, Bonnu, Stuttgartu, Leipzigu, Dunaju. Bila je ena od nacionalnih koordinatork Istanbulskega bienala (1995-1999), Bienala Thessaloniki (2005) in so-kustosinja Praškega bienala (2005) s projektom “The Workers’ Club”.
Njen interdisciplinarni projekt “The Renaming Machine” (2008-2010) je sestavljala serija razstav in konferenc (v Ljubljani, Skopju, Prištini, Zagrebu, Dunaju, itd.) ter se zaključila z obsežno knjigo “The Renaming Machine” (P.A.R.A.S.I.T.E. Institute, Ljubljana, 2010).
Bila je raziskovalka za projekta “Call the Witness – Roma Pavilion” na 54. Mednarodnem beneškem bienalu, 2011 ter kurirala rastave “Call the Witness”, BAK, Utrecht in “Roma Protocol” v avstrijskem parlamentu. Pred kratkim je izdala svojo knjigo “Gender Difference in the Balkans” v založbi Saarbrucken: VDM Verlag, 2010).
Program Zavoda P.A.R.A.S.I.T.E. podpirata Ministrstvo za izobraževanje, znanost, kulturo in šport in MOL, Oddelek za kulturo.