Milena Usenik, Passat, 1975, 120x81cm, akril na platnu
Polonca Lovšin, Beyond Human: A New Kind of Us, 2022/23, maske gozdnih bitij (karton), različne velikosti, kolaž
Z velikim veseljem napovedujemo sodelovanje na prestižnem mednarodnem sejmu sodobne vizualne umetnosti ARCOmadrid 2023. Letos predstavljamo dela vrhunskih umetnic Milene Usenik in Polonce Lovšin, ki bodo na ogled na stojnici 9A15 v hali 9. Na sejmu, ki bo na ogled med 22. februarjem in 26. februarjem 2023 se predstavlja 211 galerij iz 36 držav, od tega 170 v glavnem programu.
Galerija P74 je edina slovenska galerija, ki sodeluje na sejmu ARCOmadrid že od leta 2014. Sejem ARCOmadrid sodi med največje in najpomembnejše evropske sejme sodobne umetnosti, predstavlja mesto srečevanja in izmenjave med Evropo in Južno Ameriko.
______
Milena Usenik je ena najpomembnejših sodobnih slovenskih umetnic. Pred slabim desetletjem je prvič na enem mestu zbrala večino svojih slikarskih del iz sedemdesetih let, hibridov, ki inovativno združujejo elemente poparta in oparta. V teh delih izraža kritičen odnos do vsakdanjika sodobne potrošniške družbe. V tem okviru je še posebej izpostavila problematiko uporabe ženskega telesa kot objekta želje v množičnih medijih in popularni kulturi. V kasnejših desetletjih njenega ustvarjanja lahko sledimo različnim ciklusom in podobam, ki utelešajo različne načine gledanja. Milena Usenik(r. 1934 na Blokah) je slikarstvo študirala na Akademiji za likovno umetnost v Ljubljani, kjer je leta 1965 pri prof. Maksimu Sedeju diplomirala in nato leta 1968 pri prof. Gabrijelu Stupici končala še slikarsko specialko. S svojimi deli se je predstavila na številnih samostojnih in skupinskih razstavah doma in v tujini. Živi in ustvarja v Logatcu in Ljubljani.
______
Polonca Lovšin je vizualna umetnica in arhitektka, ki se s svojimi deli in intervencijami v javnem prostoru loteva raziskovanja alternativnih načinov delovanja v sodobni družbi, zlasti razmerja med človekom in njegovim okoljem. V več zadnjih projektih se ukvarja z gozdom, ki je ne zanima zgolj kot zbirka dreves. Od gozda se uči medvrstnega povezovanja, neodvisnosti, stabilnosti in uveljavlja ideje samoorganizacije in alternativnih rešitev za delovanje človeka po koncu njegove prevlade. Serija kolažev Zaradi dreves ne vidimo gozda izpostavlja kompleksno temo gozda v perspektivi klimatskih sprememb. Polonca Lovšin je diplomirala je na Fakulteti za arhitekturo (1996) in Akademiji za likovno umetnost (2001), kjer je zaključila podiplomski študij (2005). Leta 2015 je zaključila doktorski študij vizualnih umetnosti na Univerzi Bauhaus v Weimarju. Njeni projekti temeljijo na umetniški raziskavi, povezovanju različnih disciplin in védenj ter vključevanju javnosti. Sodelovala je na številnih samostojnih in skupinskih razstavah doma in v tujini ter gostovala na umetniških rezidencah v Evropi in ZDA.